Doorgaan naar hoofdcontent

De nieuwe Nexsys batterij....

Kent u de nieuwe Nexsys batterij al?

 

UNIEKE PLAATCONSTRUCTIE

De 2V-cellen van NexSys™ zijn uitgerust met platen van puur lood die veel dunner zijn dan lood-calcium- en antimoonroosters.

De korrelstructuur van puur lood maakt het rooster veel beter bestand tegen corrosie. De positieve en negatieve platen hebben een

lage impedantie die een hoge stroomafgifte mogelijk maakt in de laad- en de ontlaadmodus. De elektrolyt wordt geabsorbeerd

door de separator: een microporeuze glasmat van superieure kwaliteit. Deze separator met hoge absorptiegraad en stabiliteit is

ontworpen met het oog op een verbeterd cyclisch vermogen. De elementen zijn uitstekend bestand tegen schokken en trillingen.

NexSys is de enige lijn van klepgestuurde loodzuurbatterijen met dezelfde of een hogere ampère-uur-capaciteit in vergelijking

met traditionele open loodbatterijen.

De NexSys-batterijen zijn beschikbaar in twee pakketten, al naargelang de toepassing.

 

NEXSYS STANDAARD-PAKKET

VOLLEDIGE FLEXIBILITEIT MET NAGENOEG GEEN ONDERHOUD

Het Standaard-pakket is geschikt voor standaardtoepassingen die een krachtige batterij vereisen met een energiedoorvoer

tot 100% per dag, met beperkt tussentijds laden. Daarnaast profiteert u van nagenoeg geen onderhoud, sterk verminderde

gasemissies en het hoogst mogelijke aantal laadbeurten voor loodzuurbatterijen: tot 1.450 cycli bij een ontladingsdiepte van 60%.

Daar komt nog bij dat u de batterijen zeven dagen per week kunt gebruiken. Het Standaard-pakket is uitgerust met Lifetech®

Modular- en Life iQ™ Modular-laders. Daardoor is dit het meest flexibele en aanpasbare energiepakket op de markt.

 

NEXSYS FAST-PAKKET

PAKKET VOOR SNEL OPLADEN

In tegenstelling tot conventionele loodzuurbatterijen, die tot een bepaald punt ontladen en vervolgens 8 tot 12 uur moeten

herladen, is het Fast-pakket van NexSys volledig flexibel, waardoor de gebruiker meer autonomie krijgt. Het specifieke laadprofiel

zorgt ervoor dat de batterij snel weer wordt opgeladen, in minder dan vier uur uitgaande van een ontladingsdiepte van 60%,

en staat zoveel tussentijdse laadbeurten toe als nodig. Daarbij worden de NexSys-batterijen niet beschadigd (De laadtoestand

neemt toe van 40% naar 80% in een uur en naar 98% in twee uur). De Hawker® Life iQ Modular-oplader en de Hawker

LifeSpeed iQ™-oplader beschikken standaard over dit gespecialiseerde laadvermogen.

 

VOLLEDIGE CONNECTIVITEIT

Het andere geïntegreerde onderdeel van het NexSys-systeem is het Wi-iQ®-bewakingsapparaat, dat het laadprofiel nauwkeurig

aanpast aan de laadtoestand en de gebruiksomstandigheden van de batterij, en dat volledige gegevens over de levensduur

van de batterij opslaat. Met Wi-iQ kunt u de temperatuur beheersen, zodat u ook in koude omgevingen kunt werken,

en kunt u nuttige verslagen opstellen met betrekking tot het heftruckpark.

 

NOG MEER TOEPASSINGEN

De NexSys-batterijen kunnen worden gebruikt in de volgende tractietoepassingen:

• Vorkheftrucks

• Reachtrucks

• Pallettrucks

• Orderpickers

• AGV’s

 

 

VOORDELEN VOOR DE KLANT

• Superieure en stabiele prestaties,

zelfs bij hoge ontlaadregimes

(grote energie-dichtheid).

• Gebruik in gedeeltelijk geladen

of ontladen toestand.

• Gelegenheidsladingen telkens als de truck

niet wordt gebruikt. Hierdoor vermindert

de behoefte aan wisselbatterijen

en eventuele batterijwissels.

• Uitzonderlijk korte laadtijden - minder dan

4 uren bij 60% ontlading dankzij

de aangepaste Hawker® iQ-laders.

• Volledig onderhoudsvrij - bijvullen

niet nodig.

• Geschikt voor werk in meerploegendienst

met een optimale schikbaarheid

van de toestellen.

• Uitstekende cyclische levensduur

(tot 1200 cycli bij 60% ontlading).

• Hoge energie-doorvoer

(tot 160% van C5 per 24 uur)*.

• Minimale gasvorming - ideaal voor gebruik

in productieruimtes.

• Milieuvriendelijk - verminderde CO2

voetafdruk en electriciteitsverbruik

dankzij de zeer lage laadfactor.

 

 

Kijk voor meer informatie op http://enersys-hawker.com/pdf/nexsys/nexsys_sales_nl.pdf

Populaire posts van deze blog

Zuurverlies van uw heftruckbatterij

Zuurverlies van de traktieaccu Men kan de ladingstoestand indirect meten met een zuurweger. Deze zuurweger meet het s.g. van het elektroliet. Bij een geladen batterij bedraagt het s.g. 1,29 kg per liter, en de batterij mag niet lager als tot een s.g. van 1,13 kg / ltr ontladen worden, hetgeen overeen komt met 80 % van de batterij capaciteit. Bij een s.g. van 1,28 a 1,29 is de batterij vol. Bij een s.g. van 1,13 a 1,14 is de batterij leeg. Het verschil tussen 129 en 113 zijn 16 punten soortelijk gewicht, die overeenkomen met 80 % capaciteit. We kunnen dus stellen, dan we voor ieder punt soortelijk gewicht mogen rekenen op 80 : 16 = 5 % capaciteit. In de praktijk wil dit zeggen, dat een batterij die 's morgens een s.g. van 1,26 heeft, dus 3 punten mist, ook een capaciteit van 3 x 5 % = 15 % mist. Dit is echter 15 % van de 80 % die ter beschikking staan, en dus in werkelijkheid een gemis van 15:80 x 100 = 22,5 % ! Zuurverlies kan door diversen oorzaken ontstaan,

Vakantietijd?

De vakantieperiode breekt weer aan. Met de vakantieperiode in aantocht is de komende maand ideaal om zaken op orde te stellen, uw acculaadstation bijvoorbeeld. Heeft u al een instructiebord en een safetybord in uw acculaadstation? Zijn de batterijen droog en schoon? Traktiebatterijen Nederland BV loopt graag met u mee door uw acculaadstation en geeft u vrijblijvend advies.  

BFS 3 watervulsysteem voor batterijen

Automatisch watervulsysteem voor tractiebatterijen Het bijvullen van de tractiebatterij na lading is in sommige gevallen een tijdrovende handeling, het kost vaak enige moeite om alle batterijcellen bij te vullen en er is ook niet altijd de ruimte om alle batterijcellen goed bij te kunnen vullen. Hiervoor is een automatisch watervulsysteem ontwikkeld wat de gebruiker helpt met het vullen van de tractiebatterij. Er bestaan verschillende soorten vulsystemen; BFS3 / Aquajet / en Flow Rite,  de meest gangbare is een vulsysteem gebaseerd op valdruk, hierbij wordt doormiddel van een vulvat gevuld. Dit vulvat staat vaak 1,5 mtr. hoger dan de tractiebatterij en door de valdruk zal het systeem zich laten vullen, het automatisch vulsysteem dat uitgevoerd is met een vlotter sluit de vuldop automatisch af bij de juiste vulgraad. LET OP ! zet nooit uw vulvat bovenop de batterijlader !! Naast de standaard BFS 3 vuldoppen zoals de push in / 2 punts bajonet / 4 punts bajonet en de sch