Doorgaan naar hoofdcontent

Accu's in de vrieskou

Nieuws over Team Antarctica;

Momenteel test Team Antarctica met de accu's van Traktiebatterijen Nederland . Zo zijn de accu's begin dit jaar nog naar het WEF (World Economic Forum) geweest in Davos. Het World Economic Forum is een jaarlijkse bijeenkomst van de CEO's van de grootste bedrijven ter wereld, internationale politici (presidenten en ministers-presidenten), en geselecteerde intellectuelen en journalisten.

Omdat de auto zich nog steeds in een testperiode bevindt, wordt gebruik gemaakt van lood accu's. Deze zijn beter bestand tegen hoge stromen en piek belastingen en kunnen beter extreme omstandigheden verdragen. Zo zijn de accu's in Davos zonder problemen gebruikt bij temperaturen van -20 graden.

 

Ook zijn vorig jaar de accu's van Traktiebatterijen Nederland gebruikt tijdens een test week in Finland. Hier zijn temperaturen van tot -25 graden gemeten.

Daarnaast kan de exacte capaciteit van de lood accu's gemeten worden met een zuurmeter welke door Traktiebatterijen Nederland is meegeleverd met de accu's net als een bijbehorende lader.

Flexibiliteit die Traktiebatterijen Nederland heeft in het leveren van accu's is voor Team Antarctica een reden geweest om samen te werken met Traktiebatterijen Nederland. Binnen zeer korte tijd konden de accu's geleverd worden en konden teamleden uitleg krijgen over het uitvoeren van zuurmetingen en het onderhouden van de accu's.

 

Tijdens de expeditie zal de Solar Truck uiteindelijk op LiFePo accu's gaan rijden welke lichter zijn.

Youtube video van Team Wilco waarop de auto rond rijdt in Davos met accu's van Traktiebatterijen Nederland: http://www.youtube.com/watch?v=ISC0UW6nZqE

 

 

 

 

Populaire posts van deze blog

Zuurverlies van uw heftruckbatterij

Zuurverlies van de traktieaccu Men kan de ladingstoestand indirect meten met een zuurweger. Deze zuurweger meet het s.g. van het elektroliet. Bij een geladen batterij bedraagt het s.g. 1,29 kg per liter, en de batterij mag niet lager als tot een s.g. van 1,13 kg / ltr ontladen worden, hetgeen overeen komt met 80 % van de batterij capaciteit. Bij een s.g. van 1,28 a 1,29 is de batterij vol. Bij een s.g. van 1,13 a 1,14 is de batterij leeg. Het verschil tussen 129 en 113 zijn 16 punten soortelijk gewicht, die overeenkomen met 80 % capaciteit. We kunnen dus stellen, dan we voor ieder punt soortelijk gewicht mogen rekenen op 80 : 16 = 5 % capaciteit. In de praktijk wil dit zeggen, dat een batterij die 's morgens een s.g. van 1,26 heeft, dus 3 punten mist, ook een capaciteit van 3 x 5 % = 15 % mist. Dit is echter 15 % van de 80 % die ter beschikking staan, en dus in werkelijkheid een gemis van 15:80 x 100 = 22,5 % ! Zuurverlies kan door diversen oorzaken ontstaan, ...

BFS 3 watervulsysteem voor batterijen

Automatisch watervulsysteem voor tractiebatterijen Het bijvullen van de tractiebatterij na lading is in sommige gevallen een tijdrovende handeling, het kost vaak enige moeite om alle batterijcellen bij te vullen en er is ook niet altijd de ruimte om alle batterijcellen goed bij te kunnen vullen. Hiervoor is een automatisch watervulsysteem ontwikkeld wat de gebruiker helpt met het vullen van de tractiebatterij. Er bestaan verschillende soorten vulsystemen; BFS3 / Aquajet / en Flow Rite,  de meest gangbare is een vulsysteem gebaseerd op valdruk, hierbij wordt doormiddel van een vulvat gevuld. Dit vulvat staat vaak 1,5 mtr. hoger dan de tractiebatterij en door de valdruk zal het systeem zich laten vullen, het automatisch vulsysteem dat uitgevoerd is met een vlotter sluit de vuldop automatisch af bij de juiste vulgraad. LET OP ! zet nooit uw vulvat bovenop de batterijlader !! Naast de standaard BFS 3 vuldoppen zoals de push in / 2 punts bajonet / 4 punts bajonet en de...

Inrichten acculaadstation

Traktiebatterijen Nederland richt acculaadstation bierbrouwerij in.   Bij een van Nederlands bekendste bierbouwerijen is Traktiebatterijen Nederland druk bezig met het inrichten van een nieuw acculaadstation. Het acculaadstation wordt voorzien van een elektrolyt bestendige coating op de vloer, maatwerk constructie en een mechanische ventilatie.