Doorgaan naar hoofdcontent

Custom made batterijen

Speciale traktiebatterij


Traktiebatterijen Nederland levert naast de vele "standaard" traktiebatterijen ook traktiebatterijen voor speciale projecten zoals treinen, schepen, AGV's en allerlei andere op maat gemaakte batterijen.

Voor deze traktiebatterijen geldt dat ze geplaatst moeten worden in een zuurbestendige speciaal voor de klant ontwikkelde batterijcontainer.

Doordat Traktiebatterijen Nederland een eigen teken- en ontwerpafdeling heeft is het mogelijk om direct samen met de klant de juiste tekening voor zijn project te realiseren, de communicatielijnen zijn hierdoor kort.

Dit gebeurt ook regelmatig als er een bijvoorbeeld heftruck aangepast moet worden, of als er een maximale capaciteit uit een minimale ruimte gehaald moet worden, standaard containers vallen dan vaak buiten de boot en zal er een custom container gemaakt moeten worden.

Bovenstaande batterijen zijn speciaal gemaakt voor AGV's , Automatisch Geleide Voertuigen,met een lengte van bijna 3 meter lang en een gewicht van ruim 3000 Kg zijn dit een van de specials die Traktiebatterijen nederland bv maakt naast de standaard heftruckbatterijen

 

Bron: www.traktiebatterijennederland.nl

 

Populaire posts van deze blog

Zuurverlies van uw heftruckbatterij

Zuurverlies van de traktieaccu Men kan de ladingstoestand indirect meten met een zuurweger. Deze zuurweger meet het s.g. van het elektroliet. Bij een geladen batterij bedraagt het s.g. 1,29 kg per liter, en de batterij mag niet lager als tot een s.g. van 1,13 kg / ltr ontladen worden, hetgeen overeen komt met 80 % van de batterij capaciteit. Bij een s.g. van 1,28 a 1,29 is de batterij vol. Bij een s.g. van 1,13 a 1,14 is de batterij leeg. Het verschil tussen 129 en 113 zijn 16 punten soortelijk gewicht, die overeenkomen met 80 % capaciteit. We kunnen dus stellen, dan we voor ieder punt soortelijk gewicht mogen rekenen op 80 : 16 = 5 % capaciteit. In de praktijk wil dit zeggen, dat een batterij die 's morgens een s.g. van 1,26 heeft, dus 3 punten mist, ook een capaciteit van 3 x 5 % = 15 % mist. Dit is echter 15 % van de 80 % die ter beschikking staan, en dus in werkelijkheid een gemis van 15:80 x 100 = 22,5 % ! Zuurverlies kan door diversen oorzaken ontstaan, ...

BFS 3 watervulsysteem voor batterijen

Automatisch watervulsysteem voor tractiebatterijen Het bijvullen van de tractiebatterij na lading is in sommige gevallen een tijdrovende handeling, het kost vaak enige moeite om alle batterijcellen bij te vullen en er is ook niet altijd de ruimte om alle batterijcellen goed bij te kunnen vullen. Hiervoor is een automatisch watervulsysteem ontwikkeld wat de gebruiker helpt met het vullen van de tractiebatterij. Er bestaan verschillende soorten vulsystemen; BFS3 / Aquajet / en Flow Rite,  de meest gangbare is een vulsysteem gebaseerd op valdruk, hierbij wordt doormiddel van een vulvat gevuld. Dit vulvat staat vaak 1,5 mtr. hoger dan de tractiebatterij en door de valdruk zal het systeem zich laten vullen, het automatisch vulsysteem dat uitgevoerd is met een vlotter sluit de vuldop automatisch af bij de juiste vulgraad. LET OP ! zet nooit uw vulvat bovenop de batterijlader !! Naast de standaard BFS 3 vuldoppen zoals de push in / 2 punts bajonet / 4 punts bajonet en de...

Inrichten acculaadstation

Traktiebatterijen Nederland richt acculaadstation bierbrouwerij in.   Bij een van Nederlands bekendste bierbouwerijen is Traktiebatterijen Nederland druk bezig met het inrichten van een nieuw acculaadstation. Het acculaadstation wordt voorzien van een elektrolyt bestendige coating op de vloer, maatwerk constructie en een mechanische ventilatie.