Doorgaan naar hoofdcontent

Enersys Fiamm Motive Power traktiebatterijen

Enersys Fiamm Motive Power traktiebatterijen
Efficiëntie en betrouwbaarheid en verhoogde capaciteit.
U beschikt met de Fiamm Motive Power energy plus traktiebatterij over een verhoogde betrouwbaarheid en een langere gebruiksduur voor alle industriële toepassingen. Variërend van eenvoudige toepassingen met laag energieverbruik tot het meest stroom intensieve gebruik waarbij men in meerdere "shiften" werkt.

Waarom Enersys Fiamm Motive Power?
In vergelijking met de vroegere Energy -batterijcellen, levert de Fiamm Motive Power energy plus zijn energie op een efficiëntere manier af. Dit is te danken aan het vernieuwde en verbeterde productieproces van de positieve platen waar men gebruik maakt van nieuwe en geavanceerde onderdelen. De grootte van de positieve en negatieve platen is bovendien ook aangepast zodat er optimaal van de beschikbare ruimte gebruik wordt gemaakt. Door al deze technische aanpassingen heeft de nieuwe Perfect plus dezelfde afmetingen maar een hogere capaciteit als klassieke batterijcellen. De nieuwe Fiamm Motive Power energy plus batterij is het summum van batterijtechnologie en het toppunt van efficiëntie. Deze vernieuwing past in het kader van de Europese harmonisatie van de DIN en BS celtypes, de afmetingen van dit nieuwe type zijn ook standaardwaarden van de DIN/EN 60254 en IEC 254-2 normen.

Klik hier voor meer informatie.

Populaire posts van deze blog

BFS 3 watervulsysteem voor batterijen

Automatisch watervulsysteem voor tractiebatterijen Het bijvullen van de tractiebatterij na lading is in sommige gevallen een tijdrovende handeling, het kost vaak enige moeite om alle batterijcellen bij te vullen en er is ook niet altijd de ruimte om alle batterijcellen goed bij te kunnen vullen. Hiervoor is een automatisch watervulsysteem ontwikkeld wat de gebruiker helpt met het vullen van de tractiebatterij. Er bestaan verschillende soorten vulsystemen; BFS3 / Aquajet / en Flow Rite,  de meest gangbare is een vulsysteem gebaseerd op valdruk, hierbij wordt doormiddel van een vulvat gevuld. Dit vulvat staat vaak 1,5 mtr. hoger dan de tractiebatterij en door de valdruk zal het systeem zich laten vullen, het automatisch vulsysteem dat uitgevoerd is met een vlotter sluit de vuldop automatisch af bij de juiste vulgraad. LET OP ! zet nooit uw vulvat bovenop de batterijlader !! Naast de standaard BFS 3 vuldoppen zoals de push in / 2 punts bajonet / 4 punts bajonet en de...

Zuurverlies van uw heftruckbatterij

Zuurverlies van de traktieaccu Men kan de ladingstoestand indirect meten met een zuurweger. Deze zuurweger meet het s.g. van het elektroliet. Bij een geladen batterij bedraagt het s.g. 1,29 kg per liter, en de batterij mag niet lager als tot een s.g. van 1,13 kg / ltr ontladen worden, hetgeen overeen komt met 80 % van de batterij capaciteit. Bij een s.g. van 1,28 a 1,29 is de batterij vol. Bij een s.g. van 1,13 a 1,14 is de batterij leeg. Het verschil tussen 129 en 113 zijn 16 punten soortelijk gewicht, die overeenkomen met 80 % capaciteit. We kunnen dus stellen, dan we voor ieder punt soortelijk gewicht mogen rekenen op 80 : 16 = 5 % capaciteit. In de praktijk wil dit zeggen, dat een batterij die 's morgens een s.g. van 1,26 heeft, dus 3 punten mist, ook een capaciteit van 3 x 5 % = 15 % mist. Dit is echter 15 % van de 80 % die ter beschikking staan, en dus in werkelijkheid een gemis van 15:80 x 100 = 22,5 % ! Zuurverlies kan door diversen oorzaken ontstaan, ...

Inrichten acculaadstation

Traktiebatterijen Nederland richt acculaadstation bierbrouwerij in.   Bij een van Nederlands bekendste bierbouwerijen is Traktiebatterijen Nederland druk bezig met het inrichten van een nieuw acculaadstation. Het acculaadstation wordt voorzien van een elektrolyt bestendige coating op de vloer, maatwerk constructie en een mechanische ventilatie.