Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuwsbrief Traktiebatterijen Nederland B.V.

 
 
    Traktiebatterijen Nederland B.V. Nieuwsbrief
  Augustus 2014
Wie is Traktiebatterijen Nederland B.V.?...
Traktiebatterijen Nederland B.V. is de onafhankelijke totaalleverancier van accu's, batterijen, batterijladers en acculaadstations voor alle gelijkstroom aangedreven voer- en vaartuigen en stationaire installaties.
Als vooraanstaand batterijleverancier in de Nederlandse markt onderscheiden wij ons door flexibiliteit, kennis van zaken en A klasse produkten.
 
Hier een link naar onze website.
 
 
 
Zoekt u een gebruikte heftruckbatterij?
Onze zusterfirma Indubatt B.V. verkoopt goede gebruikte heftruckbatterijen voor heftrucks-reachtrucks en palletwagens.
Gebruikte batterijen van Indubatt zijn GOEDKOOP en kwalitatief GOED.
Voor elke inzet is er een batterij leverbaar, vraag eens naar onze voorraad.
 

Hier een link naar onze website.
 
 
 
"Aktie van Traktie...."
De gehele maand September 2014 krijgt u extra korting op losse traktiecellen.
 
Batterijtechniek en tips...
 
 
De conditie van een accu of traktiebatterij valt of staat mede door het onderhoud aan de accu of batterij. De traktiebatterij dient geladen te worden met een geopende deksel van het desbetreffende voertuig en de klepjes van de celdoppen blijven gesloten. Na het laden dient het elektrolietniveau gecontroleerd te worden. Indien het niveau te laag is, cellen bijvullen met gedestilleerd (of gedemineraliseerd) water conform de voorschriften van de batterijleverancier.
 
 
Traktiebatterijen Nederland  B.V.   www.traktiebatterijennederland.nl 
 

Populaire posts van deze blog

Zuurverlies van uw heftruckbatterij

Zuurverlies van de traktieaccu Men kan de ladingstoestand indirect meten met een zuurweger. Deze zuurweger meet het s.g. van het elektroliet. Bij een geladen batterij bedraagt het s.g. 1,29 kg per liter, en de batterij mag niet lager als tot een s.g. van 1,13 kg / ltr ontladen worden, hetgeen overeen komt met 80 % van de batterij capaciteit. Bij een s.g. van 1,28 a 1,29 is de batterij vol. Bij een s.g. van 1,13 a 1,14 is de batterij leeg. Het verschil tussen 129 en 113 zijn 16 punten soortelijk gewicht, die overeenkomen met 80 % capaciteit. We kunnen dus stellen, dan we voor ieder punt soortelijk gewicht mogen rekenen op 80 : 16 = 5 % capaciteit. In de praktijk wil dit zeggen, dat een batterij die 's morgens een s.g. van 1,26 heeft, dus 3 punten mist, ook een capaciteit van 3 x 5 % = 15 % mist. Dit is echter 15 % van de 80 % die ter beschikking staan, en dus in werkelijkheid een gemis van 15:80 x 100 = 22,5 % ! Zuurverlies kan door diversen oorzaken ontstaan, ...

BFS 3 watervulsysteem voor batterijen

Automatisch watervulsysteem voor tractiebatterijen Het bijvullen van de tractiebatterij na lading is in sommige gevallen een tijdrovende handeling, het kost vaak enige moeite om alle batterijcellen bij te vullen en er is ook niet altijd de ruimte om alle batterijcellen goed bij te kunnen vullen. Hiervoor is een automatisch watervulsysteem ontwikkeld wat de gebruiker helpt met het vullen van de tractiebatterij. Er bestaan verschillende soorten vulsystemen; BFS3 / Aquajet / en Flow Rite,  de meest gangbare is een vulsysteem gebaseerd op valdruk, hierbij wordt doormiddel van een vulvat gevuld. Dit vulvat staat vaak 1,5 mtr. hoger dan de tractiebatterij en door de valdruk zal het systeem zich laten vullen, het automatisch vulsysteem dat uitgevoerd is met een vlotter sluit de vuldop automatisch af bij de juiste vulgraad. LET OP ! zet nooit uw vulvat bovenop de batterijlader !! Naast de standaard BFS 3 vuldoppen zoals de push in / 2 punts bajonet / 4 punts bajonet en de...

Inrichten acculaadstation

Traktiebatterijen Nederland richt acculaadstation bierbrouwerij in.   Bij een van Nederlands bekendste bierbouwerijen is Traktiebatterijen Nederland druk bezig met het inrichten van een nieuw acculaadstation. Het acculaadstation wordt voorzien van een elektrolyt bestendige coating op de vloer, maatwerk constructie en een mechanische ventilatie.