Doorgaan naar hoofdcontent

Custom made batterijen

Speciale traktiebatterij


Traktiebatterijen Nederland levert naast de vele "standaard" traktiebatterijen ook traktiebatterijen voor speciale projecten zoals treinen, schepen, AGV's en allerlei andere op maat gemaakte batterijen.

Voor deze traktiebatterijen geldt dat ze geplaatst moeten worden in een zuurbestendige speciaal voor de klant ontwikkelde batterijcontainer.

Doordat Traktiebatterijen Nederland een eigen teken- en ontwerpafdeling heeft is het mogelijk om direct samen met de klant de juiste tekening voor zijn project te realiseren, de communicatielijnen zijn hierdoor kort.

Dit gebeurt ook regelmatig als er een bijvoorbeeld heftruck aangepast moet worden, of als er een maximale capaciteit uit een minimale ruimte gehaald moet worden, standaard containers vallen dan vaak buiten de boot en zal er een custom container gemaakt moeten worden.

Bovenstaande batterijen zijn speciaal gemaakt voor AGV's , Automatisch Geleide Voertuigen,met een lengte van bijna 3 meter lang en een gewicht van ruim 3000 Kg zijn dit een van de specials die Traktiebatterijen nederland bv maakt naast de standaard heftruckbatterijen

 

Bron: www.traktiebatterijennederland.nl

 

Populaire posts van deze blog

Zuurverlies van uw heftruckbatterij

Zuurverlies van de traktieaccu Men kan de ladingstoestand indirect meten met een zuurweger. Deze zuurweger meet het s.g. van het elektroliet. Bij een geladen batterij bedraagt het s.g. 1,29 kg per liter, en de batterij mag niet lager als tot een s.g. van 1,13 kg / ltr ontladen worden, hetgeen overeen komt met 80 % van de batterij capaciteit. Bij een s.g. van 1,28 a 1,29 is de batterij vol. Bij een s.g. van 1,13 a 1,14 is de batterij leeg. Het verschil tussen 129 en 113 zijn 16 punten soortelijk gewicht, die overeenkomen met 80 % capaciteit. We kunnen dus stellen, dan we voor ieder punt soortelijk gewicht mogen rekenen op 80 : 16 = 5 % capaciteit. In de praktijk wil dit zeggen, dat een batterij die 's morgens een s.g. van 1,26 heeft, dus 3 punten mist, ook een capaciteit van 3 x 5 % = 15 % mist. Dit is echter 15 % van de 80 % die ter beschikking staan, en dus in werkelijkheid een gemis van 15:80 x 100 = 22,5 % ! Zuurverlies kan door diversen oorzaken ontstaan,

Vakantietijd?

De vakantieperiode breekt weer aan. Met de vakantieperiode in aantocht is de komende maand ideaal om zaken op orde te stellen, uw acculaadstation bijvoorbeeld. Heeft u al een instructiebord en een safetybord in uw acculaadstation? Zijn de batterijen droog en schoon? Traktiebatterijen Nederland BV loopt graag met u mee door uw acculaadstation en geeft u vrijblijvend advies.  

De nieuwe Nexsys batterij....

Kent u de nieuwe Nexsys batterij al?   UNIEKE PLAATCONSTRUCTIE De 2V-cellen van NexSys™ zijn uitgerust met platen van puur lood die veel dunner zijn dan lood-calcium- en antimoonroosters. De korrelstructuur van puur lood maakt het rooster veel beter bestand tegen corrosie. De positieve en negatieve platen hebben een lage impedantie die een hoge stroomafgifte mogelijk maakt in de laad- en de ontlaadmodus. De elektrolyt wordt geabsorbeerd door de separator: een microporeuze glasmat van superieure kwaliteit. Deze separator met hoge absorptiegraad en stabiliteit is ontworpen met het oog op een verbeterd cyclisch vermogen. De elementen zijn uitstekend bestand tegen schokken en trillingen. NexSys is de enige lijn van klepgestuurde loodzuurbatterijen met dezelfde of een hogere ampère-uur-capaciteit in vergelijking met traditionele open loodbatterijen. De NexSys-batterijen zijn beschikbaar in twee pakketten, al naargelang de toepassing.   NEXSYS STANDAARD-PAKKET VOL